Tweede update! - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Roos Visser - WaarBenJij.nu Tweede update! - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Roos Visser - WaarBenJij.nu

Tweede update!

Blijf op de hoogte en volg Roos

01 November 2015 | Filipijnen, Cebu City

Dag 4 tot en met dag 8: El Nido
Onze eerste dag in El Nido. We begonnen de dag met een koude douche en waren meteen wakker. Op de kranen hier bestaat geen knop met warm water dus dat konden we deze week wel vergeten. De eerste dag zijn we naar een strand geweest; Las Cabannas. Het was heerlijk weer dus we hebben daar lekker genoten van de zon en er was rond 5 uur een hele mooi zonsondergang (het wordt hier al donker om half 6/6uur). S’ avonds hebben we gegeten bij een pizzeria en zijn we naar een reggae bar gegaan op het strand. We zijn daarna naar het hostel gegaan om te slapen, want we moesten er de volgende dag al vroeg uit om mee te gaan met een eilandtour.

Een eilandtour in El Nido is onder de mensen echt gespreksonderwerp nummer 1. Die moet je gedaan hebben wanneer je hier bent. Met de eilandtour gingen we met een boot langs verschillende stranden en konden we snorkelen op de plekken waar we stopten. Het was een onwijs mooie tour en we hebben veel gezien van de eilanden, het leken wel foto’s van google af en toe wat je zag. We zijn op 5 verschillende stranden gestopt, 7 commando beach, shimizu beach, secret lagoon, small lagoon en big lagoon. In de lagoons was veel koraal en het water was soms iets minder helder. Toch hebben we overal gesnorkeld, ook in de big lagoon, waarvan achteraf bleek dat er ook haaien zwommen. Dit werd alleen achteraf pas op de boot verteld en gelukkig heb ik die niet gezien…!

De andere dagen in El Nido hebben we vooral lekker vakantie gevierd en rustig aan gedaan. We zijn naar verschillende stranden geweest en zaten te twijfelen om door te gaan naar een andere plaats na 3 dagen El Nido. Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om dit niet te doen, omdat het reizen best vermoeiend is en ik twee dagen veel last heb gehad van heimwee. De laatste dag in El Nido ging het weer beter door veel contact met thuis en de lieve meiden waarmee ik hier zit. We hebben toen nog een andere eilandtour gedaan die ook heel mooi was. We hebben ons goed vermaakt.

Dag 9: El Nido naar Puerto Princesa
Om 7.00 uur stonden we op het busstation in El Nido. Het ging een stuk voorspoediger dan de heenweg, want na 20 minuten vertrok het busje. De chauffeur had er geloof ik nogal haast bij, want hij reed ondanks de slingerwegen en de gaten in de weg minimaal 100 km/uur. We werden bij ieder gat gelanceerd en werden helemaal door elkaar geschud, maar een voordeel was, was dat we 5 uur later aankwamen in Puerto. Het was nog licht en dat scheelde met de vorige keer. We konden op ons gemak een leuk hostel uitzoeken en de stad verkennen. We kwamen bij een hostel; Casa Linda Inn en dat zag er heel leuk uit. Alles gemaakt van hout en er hing een gezellig sfeertje; lekkere loungebanken, muziekje en andere backpackers in de lobby zaten te praten met elkaar.

Puerto Princesa bleek een grote stad te zijn, veel winkeltjes, markten, straatverkopers, restaurants en met name fastfood-ketens. Er zat zelfs een Mac Donalds waar we uiteraard hebben gegeten! S’ avonds hebben we met andere backpackers in het hostel gezeten en gekletst. Het was leuk om ook andere mensen te ontmoeten en te horen wat iedereen al had gezien en gedaan.

Dag 11: Puerto Princesa
Vandaag hebben we een tour gedaan; The Underground River. We gingen met een boot de rivier in en het water was er heel mooi, groen/blauw, heel helder. De underground river bevond zich in een grot en eenmaal in de grot was het erg donker en zag je dus weinig. Het is 1 van de 7 wereldwonderen, dus eenmaal in de buurt, moesten we er geweest zijn.
’S avonds zijn we uit eten geweest bij een typisch Filippijns restaurant. We gingen met de andere backpackers en lokale mensen dus waren met een grote groep en hadden grote schalen met eten besteld die we allemaal konden delen. Het was leuk om letterlijk de sfeer te proeven van het Filippijnse eten en de Filippijnse cultuur.

Dag 12: Puerto Princesa
We zijn vandaag samen met Lisa, een Duits meisje die we hadden ontmoet, naar een strand in de buurt geweest. Het was een lekker dagje niks doen, want de volgende dag zouden we vliegen naar Cebu voor onze stage die daar gaat beginnen. De laatste avond in Puerto Princesa zijn we met de backpackers die we hadden ontmoet uitgeweest. Er was namelijk een schuimparty en het scheen dat daar veel mensen heen zouden gaan en dat het erg gezellig was. Gezellig was het zeker! We konden er wat drinken, beer pong spelen en op een gegeven moment scheen er een ‘game’ te beginnen. Hiervoor hadden ze vijf meiden nodig. Natuurlijk werd ik uit al die mensen uitgekozen, waarschijnlijk omdat we nogal opvielen door onze blonde haren, want we werden door iedereen aangekeken. Door al mijn nieuwe backpackersvrienden werd ik naar het podium geduwd. Toen ik hoorde wat de bedoeling was, wilde ik het liefst wegrennen, maar dat kon toen niet meer. In een soort ‘boksring’ moest ik tegen de andere (4 Filippijnse meiden) een dancebattle doen. Erna zou bepaald worden aan de hand van een applaus wie er een bucket met bier zou winnen. Ik dacht echt wat een verschrikking dit en wat erg als straks niemand klapt, maar nee.. ik mocht door naar de finale en moest nog een keer… ik dacht nou ja, nu wil ik die bucket winnen ook, ik ging ervoor en het was het waard, de bucket was voor mij! Yes!
We hebben een hele gezellige avond nog gehad daar.

Dag 13: Puerto Princesa naar Cebu
Vandaag vertrokken we met een binnenlandse vlucht naar Cebu. Dit ging allemaal prima. We kwamen aan om 17;00 uur en werden opgewacht door iemand van de organisatie, waarbij we het vrijwilligerswerk gaan doen. We werden naar het hotel gebracht en gingen uit eten met de coördinator. Ze is super aardig en het was leuk om haar te leren kennen en te weten wie je contactpersoon is. Cebu is een grote stad. Heel veel verkeer, grote, soms luxe gebouwen, maar ook veel armoede. Veel straatverkopers en bedelende mensen. Vooral kinderen kwamen naar ons toe, liggen half over de stoep en grepen in onze zakken. Dit was best naar. Het hotel is erg goed. We hebben met zijn drieën een kamer en de andere vrijwilligers slapen hier ook.

Dag 14: Cebu
Vandaag zijn we door de coördinator rondgeleid door de stad. Het was al heel anders om de stad in het licht te zien, maar nog steeds is het contrast tussen rijk en arm natuurlijk groot.

Morgen gaat onze eerste werkweek beginnen. We zullen starten op een ander project, omdat de kinderen van mijn eigen project vakantie hebben. Ik heb er heel veel zin in. Bij het project waar we morgen heengaan worden lichamelijk/geestelijk beperkte kinderen verzorgd en opgevoed die zijn afgestoten door hun familie. Ik ben heel erg benieuwd naar de stage en hoe de komende week hier zal zijn.

Zoals jullie kunnen lezen gaat het goed hier. Ik heb soms nog wel moeite met het grote verschil met Nederland, maar ik hoop dat nu ik zeven weken op dezelfde plek zit, daar aan kan wennen. Het bijhouden van het blog probeer ik zoveel mogelijk te doen dus jullie zullen snel weer van mij horen. Leuk om al jullie lieve en positieve reacties te ontvangen en te lezen. Dat deed me goed!

Liefs Roos xxx

  • 01 November 2015 - 10:47

    Tanja Van Loon:

    Hoi Roos, wat een geweldige ervaring moet het zijn, al die indrukken, die plaatsten waar jullie zijn geweest!! Fantastisch, om nooit meer te vergeten! En wat leuk dat je ons daar op deze manier deelgenoot van maakt. Ik hoop dat je het naar je zin zult hebben tijdens je stage, het klinkt in ieder geval uitdagend.
    Hans en ik kijken uit naar je volgende verslag!
    Groetjes, Tanja

  • 01 November 2015 - 12:11

    Maila Duin:

    Hee mop,
    Super leuk om zo je verhalen te lezen!
    Bijzonder dat je al op zoveel mooie plekken bent geweest.
    En leuk ook dat je mensen hebt leren kennen. Gelukkig schrijf je dat het beter met de heimwee gaat. Het is natuurlijk ook allemaal heel anders daar ik vind het knap van je hoor!
    Maar dat gaat vast goedkomen.
    Heel veel plezier en suc6 met je eerste werkweek ben erg benieuwd hoe je het vindt.

    Ik lees je volgende verhaal snel!

    Dikke kus maila

  • 01 November 2015 - 12:56

    Sonja:

    lieve Roos, Wat fijn om te lezen dat het beter met je gaat, het is ook niet niks maar wat ik allemaal lees is het prachtig om het mee te maken, Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal, ik denk ook wel dat het best wel eens moeilijk is, maar je bent een topper voor ons gaat het snel voor je het weet sta je weer op Schiphol. Dus ook van genieten en heel veel succes...Wij hebben het druk met het huis maar het schiet al op, ik denk nog 3 weken dan heb alles weer een plekje....Dikke knuffel van ons allemaal.Xxxxx en de groetjes aan je vriendinnen..

  • 01 November 2015 - 15:21

    Kim:

    Hi lieverd,

    Eindelijk even tijd om jou reisverslagen te lezen. Wat een ervaringen allemaal! Ontzettend leuk dat ik je zo kan volgen en jij jou verhalen kan delen met iedereen. Ik heb al heel veel lieve reacties voorbij zien komen. Ik snap heel goed dat jij af en toe heimwee hebt naar huis, heel begrijpelijk! Ik ben nog steeds super trots op jou dat jij dit avontuur bent begonnen en ik weet zeker dat je het nog heel erg naar je zin gaat hebben. Ik ben heel erg benieuwd hoe je het gaat ervaren wanneer jij echt aan het werk gaat met de bevolking. Lijkt mij echt heel speciaal.
    We spreken elkaar weer snel via de app lieve vriendin. Heel veel plezier nog en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!

    Heel veel liefs xxxx


  • 01 November 2015 - 16:53

    Nel Groen:

    Lieve lieve Roos.

    Wat kan jij mooi schrijven Roos echt genoten van al de leuke dingen die
    Je zoal hebt meegemaakt en wat een indrukken je daar moet ondergaan.
    Wel begrijpelijk dat je dan wel even naar je thuis verlangt. Nu ga je dus
    echt aan je stage beginnen en heb je al met verschillende mensen kennis gemaakt.
    Het gaat je best wel lukken,want je bent een kanjer.
    Heel veel werkplezier en we kijken uit naar de volgende berichtjes.
    Liefs en een dikke knuffel van Opa en Oma.

  • 01 November 2015 - 17:08

    Wilma:

    Heerlijk dat het beter met je gaat! En wat een mooi verslag. Heel veel succes met je vrijwilligerswerk!

    Groeten,
    Wilma

  • 01 November 2015 - 18:29

    Monique Groen :

    Lieve Roos,

    Wat een mooi verhaal. De tegenstelling met Nederland is inderdaad groot en dat zal veel indruk maken. Maar wat zal je met een rugzak vol ervaring terugkomen. Daar zal je nog veel aan hebben. Heel veel succes verder en geniet ervan! Groetjes van ons!

  • 01 November 2015 - 22:36

    Nico Groen:

    Ha Roos,

    Mooi verslag, hoor! Wat heb je al veel beleefd. Spannend dat je stage nu echt gaat beginnen. We zien uit naar je volgende berichten. Heel veel succes en plezier!

    Jacqueline, Finn en Nico

  • 02 November 2015 - 16:41

    Monique Visser:

    Hee Roos, wat een belevenissen allemaal. Natuurlijk zul je af en toe een heimwee momentje hebben, maar probeer je vooral te laten verleiden door de prachtige omgeving waar je nu bent. Voor je het weet wil je niet eens meer naar huis.....
    Die dancebattle is vast wel opgenomen door een van je vriendinnen! Uiteraard willen we die zien wanneer je weer thuis bent. Ik zie dat helemaal voor me, gieren!!!
    Heel veel succes met je stage. Best spannend om aan te beginnen lijkt me.

    Groetjes van ons allemaal (en van Noppes uit de hondenhemel.....)

  • 02 November 2015 - 17:38

    Marja Boudesteijn:

    Hoi Roos,

    Wat een belevenis, erg leuk om jouw verhalen te lezen. Ook wel herkenbaar dat enorme verschil tussen arm en rijk, en de leuke contacten die je onderweg krijgt met andere backpackers. Je leert zo veel van reizen, geweldig.
    Heel veel succes met je stage en geniet van je verblijf daar.
    Heel veel groetjes,
    Marja

  • 02 November 2015 - 18:18

    Maureen:

    Lieve Roos,

    Top dat je ondanks je heimwee doorgaat en gelukkig nu geniet van het mooie land. Leuk dat je zoveel backpackers ontmoet en gezelligheid en ervaringen met elkaar deelt, dat maakt je reis ook heel bijzonder. Veel succes met je stage, ben erg benieuwd naar je belevenissen daar. Dikke knuffel van Maureen.

  • 03 November 2015 - 14:09

    Jeannet Tromp:

    Hoi Roos

    Wat leuk om al je ervaringen te lezen! De reis, een ander land , een totaal andere cultuur, contrast arm en rijk, klimaat , andere mensen, nieuwe vriendschappen en dan moet je stage nog beginnen!
    Dat vergt wel wat van je incasseringsvermogen! Maar dat gaat je zeker lukken want je kunt wel lezen dat je veel plezier hebt . Jij komt straks thuis boordevol verhalen en ervaringen!
    Geniet ervan en succes met alles!

    Leo en Jeannette Tromp

  • 04 November 2015 - 22:33

    Harm & Wieteke:

    Hoi Roos,

    Wat een schrijftalent ben jij! Erg leuk om al jullie bijzondere momenten te mogen beleven via deze site.
    Het contrast van arm en rijk is groot en je zult ervaren hoe goed jullie het hebben in je eigen landje.
    Je doet zo ontzettend veel indrukken op die je voor altijd bij je zult dragen. Niemand kan je dat meer afnemen.
    Succes met je stage en blijf vooral genieten van alles. Lieve groet van Harm & Wieteke

  • 05 November 2015 - 15:06

    Thirsa:

    Hoi Roos,

    Super leuk om te lezen! heel veel plezier en succes met je stage en ik ga je verhalen zeker in de gaten houden:)

    xThirsa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Cebu City

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2016

Laatste reisverslag!

23 December 2015

Vijfde reisverslag

30 November 2015

Vierde update

16 November 2015

Derde update - eerste stageweken

01 November 2015

Tweede update!
Roos

Actief sinds 18 Okt. 2015
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 5067

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: